Network Menu

SWEA Boston Årsmöte 2018

Den 5 februari var det äntligen dags SWEA Bostons årsmöte för 2018. Ett fyrtiotal Sweor samlades för att först mingla och avnjuta en värmande fisksoppa ihop med sallad och ostar, innan det blev dags för Lise att hälsa alla välkomna och starta igång mötet. Styrelsen för 2018 är en blandning av omvalda och helt nyvalda, och Lise är vår nya ordförande och höll således sitt första årsmöte – något hon klarade av hur bra som helst. Vi är säkra på att hon kommer göra ett utmärkt jobb som ordförande av SWEA Boston. Lise började med att presentera sig själv och SWEA innan hon försatte med resten av agendan och vi fick höra om hur 2017 hade gått och vad som kan förväntas under 2018. Några av sakerna som togs upp var programpunkter, ekonomin, Yuletide och stipendierna. Vi tackade även av fem Sweor från 2017 års styrelse för deras uppskattade insatser genom året/åren – två stycken hade på förhand avtackats då de numera bor i Sverige, och tre stycken avtackades på plats denna kväll.

När agendan hade gåtts igenom fick alla delta i en runda bord diskussion, något vi gjorde för första gången förra året och som var väldigt givande för SWEA Bostons fortsatta utveckling. Fokus detta år låg på kommunikation och hur vi ska behålla medlemmar men föramförallt också hitta nya. Det blev en givande diskussion där många bra saker togs upp. Efter detta var det äntligen dags för semla och kaffe, och många diskussioner om SWEA Bostons utveckling fortsatte. Vi har många engagerade medlemmar med mycket idéer vilket känns riktigt roligt!

Tack till alla som kom och bidrog till ett bra årsmöte för SWEA Boston!